
08 wrz EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA Z DYDAKTYKĄ MONTESSORIAŃSKĄ W NAUCZANIU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM
Collegium Verum zaprasza na nowe studia:
EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA Z DYDAKTYKĄ MONTESSORI
W NAUCZANIU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM
Do zainteresowanych wdrażaniem zasad EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ do polskiego systemu oświaty.
Na studia zapraszamy zainteresowanych wdrażaniem do polskiego systemu oświaty zasad edukacji włączającej – dyrektorów szkół, pedagogów szkolnych, pedagogów, psychologów oraz –
przede wszystkim, nauczycieli zainteresowanych praktyczną realizacją kształcenia włączającego poprzez prowadzenie kształcenia specjalnego w oparciu o montessoriańską dydaktykę nauczania matematyki i języka polskiego.
Organizacja studiów i przebieg zajęć
Studia podyplomowe Edukacja włączająca z dydaktyką Montessori, trwają trzy semestry.
Program Studiów obejmuje 450 godzin dydaktycznych. Ponadto: 120 godzin praktyk.
Zajęcia prowadzone są w systemie studiów zaocznych w ramach zjazdów sobotnio-niedzielnych (2/m-c)
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia Podyplomowych Studiów: Specjalista ds. edukacji włączającej z dydaktyką Montessori.
Cel studiów
Studia przygotowują do realizacji zadań EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ z montessoriańską dydaktyką nauczania, prowadzonych z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
w warunkach kształcenia ogólnodostępnego.
Kwalifikacje:
Absolwent uzyskuje tytuł Specjalista edukacji włączającej z dydaktyką Montessori. Uzyskuje kompetencje do organizowania i prowadzenia działań inkluzyjnych w placówce oświatowej na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów:
1) na stanowisku specjalisty edukacji włączającej w :
– przedszkolach ogólnodostępnych;
– szkołach ogólnodostępnych,
2) na stanowisku nauczyciela wspomagającego w:
– przedszkolach ogólnodostępnych
– w przedszkolach integracyjnych;
– szkołach ogólnodostępnych
– w szkołach integracyjnych;
Sylwetka absolwenta:
Absolwent studiów podyplomowych Edukacja włączająca z montessoriańską dydaktyką nauczania posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci. Posiada wiedzę o możliwościach oddziaływania edukacyjnego oraz o metodach oddziaływania rewalidacyjnego i rehabilitacyjnego.
Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w szczególności: rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy.
Absolwent jest przygotowany do współorganizacji i współrealizacji kształcenia włączającego.
Posiada umiejętności do prowadzenia zajęć dydaktycznych w zakresie kształcenia specjalnego obejmującego m.in. nauczanie matematyki, czytanie i pisanie w zakresie nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego oraz do koordynowania działań zespołu nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych.
Absolwent posiada wiedzę i umiejętności do pracy z uczniami: z niepełnosprawnością intelektualną i chorobą przewlekłą, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z zaburzeniami zachowania, z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Program studiów – przykładowe moduły przedmiotów:
– pedagogika i dydaktyka specjalna;
– teoria edukacji inkluzyjnej i integracyjnej;
– strategie pro-inkluzyjne w edukacji;
– organizacja edukacji włączającej;
– programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej;
– podstawy psychologii klinicznej i psychopatologii w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
– diagnostyka psychopedagogiczna;
– metodyka pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
– projektowanie indywidualnych programów edukacyjnych;
– praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu)
– elementy Pedagogiki Montessori
– dydaktyka nauczania czytania i pisania uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce
– dydaktyka nauczania matematyki uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce
– metody pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji
– mediacje w edukacji;
– wybrane zagadnienia z prawa oświatowego.
– planowanie pracy terapeutycznej
Warunki ukończenia studiów
- uczestnictwo w zajęciach programowych i sesjach egzaminacyjnych
- uzyskanie pozytywnych ocen z zaliczeń i egzaminów
- uzyskania pozytywnej oceny praktyk specjalistycznych
- korzystanie z platformy edukacyjnej swpronline/moodle
Opłaty za studia należy wnosić na konto:
Collegium Verum: 93160011270003012283881001;
Fortis Bank Polska SA; [z dopiskiem: INKLUZJA+MONTE]
Koszt studiów: 1800 zł za semestr
Kierownik studiów: mgr Jarosław Jordan
tel. 503 068 390
mail: jordan@montessori.pl