Projekty z Funduszy Europejskich

projektFunduszyEuropejskich

Projekty z Funduszy Europejskich

Collegium Verum

realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich

Collegium Verum – bardziej dostępna

Celem projektu jest osiągnięcie jak najwyższego stopnia dostępności Collegium Verum (CV) dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym OzN i dzięki temu zwiększenie możliwości skorzystania przez te osoby z oferty szkolnictwa wyższego.
Projekt obejmuje kompleksowe działania prowadzące do osiągnięcia jak największej dostępności uczelni z uwzględnieniem wszystkich aspektów jej funkcjonowania, w ramach wszystkich obszarów opisanych w dokumencie Opis ścieżek dla naboru Dostępność podmiotów szkolnictwa wyższego.

Projekt realizowany w formule partnerskiej, zapewniając sformalizowaną współpracę ze środowiskiem OzN na wszystkich etapach kluczowych do prawidłowego wdrażania działań służących dostępności uczelni. Partnerem będzie Fundacja Wspierania Aktywności Lokalnej FALA, która od ponad 4 lat aktywnie działa na rzecz likwidacji barier oraz zapewnieniu osobom ze szczególnymi potrzebami dostępu do kształcenia. Wdraża też dostępność dla OzN w instytucjach publicznych (szkołach) oraz w uczelniach (KP2). FALA była partnerem CV w projekcie “W stronę Inkluzji”,POWR.03.05.00-IP.08-00-PUN/19, podczas którego opracowane oraz wdrożone w uczelni zostały zmiany w programie studiów uwzględniające zasady PU, w tym prowadzone były szkolenia dla kadry oraz studentów związane z budowaniem świadomości potrzeb OzN.

Projekt przewiduje realizację następujących zadań:

  1. Struktura organizacyjna

Zad. obejmuje powołanie w strukturze org. Biura ds Dostępności, zarządzeniem Rektora zmieniającym Regulamin Organizacyjny Uczelni

2.  Dostępność architektoniczna

Zadanie obejmuje przeprowadzenie audytu dostępności architektonicznej całej uczelni, opracowanie planu likwidacji barier architektonicznych, jego coroczną aktualizację. Zadanie obejmuje też zwiększenie dostępności siedziby planowanego w strukturze organizacyjnej Biura ds Dostępności poprzez remont i adaptację łazienki dla OzN. Ponadto zadanie obejmować będzie nowe obszary, dotychczas nieobjęte procesem adaptacji, takie jak wyremontowanie i udostępnienie pokoju wyciszenia dla studentów ze szczególnymi potrzebami.

3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Realizacja zadania ma gwarantować pełną dostępność komunikacyjno-informacyjną wszystkich jednostek organizacyjnych uczelni. Dzięki jego realizacji uczelnia zapewni wewnętrzną regulację, zgodnie z którą komunikacja i informowanie będzie przebiegać w formie dostępnej, z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego. Zadanie zakłada przeprowadzenie audytu dostępności w tym obszarze, następnie opracowanie planu likwidacji barier, który będzie corocznie aktualizowany.

4. Dostępność cyfrowa

Zadanie zakłada stworzenie dostępnych wewnętrznych systemów informatycznych i procedur administracyjnych ukierunkowanych na zapewnienie dostępności cyfrowej całej uczelni. Realizacja zadania przyczyni się do stworzenia standardów dostępności uczelnianych serwisów www i aplikacji zgodnie z obowiązującym w czasie realizacji projektu standardem WCAG.

5. Technologie wspierające

Celem zadania jest rozwijanie posiadanego przez uczelnię zaplecza technologicznego oraz sukcesywne zmierzanie do stanu pełnej dostępności technologicznej. Zadanie zakłada przeprowadzenie audytu dostępności w tym obszarze, następnie opracowanie planu likwidacji barier, który będzie corocznie aktualizowany. W ramach rozwoju technologii planujemy możliwie kompleksowe wsparcie dla osób z różnymi niepełnosprawnościami (słuchu – pętle indukcyjne, infokiosk, wzroku – powiększalniki i tablet, ruchu – wózek aktywny, zestaw do streamingu zajęć) oraz dla osób ze szczególnymi potrzebami – wyposażenie do biofeedbacku. Poziom dostępności Uczelni zostanie też podniesiony dzięki zakupowi dostępu do aplikacji Sylabus, uzupełniającej obecnie wykorzystywany system informacyjno-dziekanatowy, co pozwoli na dostęp do sylabusów, programów studiów dla wszystkich w sposób pozbawiony barier.

6. Procedury

Celem zadania jest opracowanie i wdrożenie wewnętrznych procedur określających sposób wdrożenia:

  •  Obowiązków wynikających z: Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Zasad przyznawania wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności w zakresie usług wspierających edukację.
  • Procedur gwarantujących zapewnienie dostępności architektonicznej oraz informacyjnokomunikacyjnej efektów wszystkich realizowanych w uczelni inwestycji, modernizacji i remontów
  • Procedur gwarantujących zapewnienie dostępności we wszystkich 8 obszarach .
  • Procedury zapewniających dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami we wszystkich udzielanych przez uczelnię zamówieniach publicznych.
  • Procedur w zakresie ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.

7. Usługi wspierające edukację

Celem zadania jest zwiększenie wsparcia edukacyjnego, tak aby objęte nim były wszystkie osoby z niepełnosprawnością, niezależnie od rodzaju i stopnia niepełnosprawności w zakresie, w jakim wsparcie to jest niezbędne do zapewnienia pełnego udziału w procesie kształcenia i realizacji badań naukowych. Zostanie opracowany i opublikowany katalogu usług wspierających edukację osób z niepełnosprawnościami, zawierający listę usług dostępnych w sposób ciągły oraz usług, które mogą być uruchomione w zależności od potrzeb wraz ze wskazaniem terminu, w którym należy uczelnię poinformować o potrzebie zapewnienia konkretnej usługi. W celu zwiększenia poziomu wsparcia edukacyjnego wszystkim osobom ze szczególnymi
potrzebami zadanie zakłada: • Zapewniona zostanie osobom ze szczególnymi potrzebami usługa trenera Biofeedbacku, • Studentom ze szczególnymi potrzebami zostanie zapewniona usługa wsparcia psychologicznego poprzez dyżury psychologa podczas zjazdów, zostaną zorganizowane i przeprowadzone fakultatywne zajęcia Terapii Sztuką,• Zostanie zapewniona usługa adaptacji materiałów dydaktycznych do potrzeb OzN i nauczycieli akademickich, • Zostaną zaktualizowane sylabusy kierunku studiów Psychologia. Zostaną dostosowane sposoby weryfikacji efektów uczenia się oraz zostaną dopasowane do zasad projektowania uniwersalnego.

8. Działania podnoszące świadomość o niepełnosprawności i specjalnych potrzebach

Zadanie realizowane przez Partnera, obejmuje 3 działania:
I. Szkolenie podzielone na 8 obszarów, w których Uczelnia powinna spełniać standardy
dostępności, mając na względzie potrzeby wszystkich swoich beneficjentów oraz pracowników:
1. Spektrum autyzmu;
2. Niepełnosprawność ruchowa;
3. Uszkodzenie słuchu;
4. Uszkodzenie wzroku;
5. Trudności w uczeniu się, w tym trudności związane z różnicami kulturowymi i wcześniejszym
kształceniem za granicą, trudności wynikające z traum, kryzysów w rodzinie, itp.;
6. Zaburzenia komunikacji językowej;
7. Uzależnienia, zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
8. Choroby przewlekłe, ze szczególnym zwróceniem uwagi na: otyłość, choroby uwarunkowane
genetycznie, mukowiscydozę, cukrzycę, epilepsję, astmę oskrzelową.
II. Wizyty studyjne
III. Szkolenia w siedzibie Uczelni

 

Wartość projektu: 3 902 864,25 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 3 220 643,58 zł

#FunduszeUE


Mają Państwo możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Fundusze Europejskie, Rzeczypospolita Polska, Unia Europejska

Collegium Verum

realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich

pt. „Wdrożenie kompleksowej polityki dostępności uczelni dla osób z niepełnosprawnościami w Szkole
Wyższej Przymierza Rodzin”

Celem projektu jest zwiększenie dostępności szkolnictwa wyższego poprzez dostosowanie uczelni do potrzeb osób niepełnosprawnych. Polega ono na dostosowaniu infrastruktury uczelni do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz na stworzeniu i implementacji podstaw polityki włączania osób z niepełnosprawnościami różnego typu w funkcjonowanie uczelni. Polityka ta będzie rozwijana po zakończeniu projektu. Docelowo projekt zapewni przygotowanie uczelni do przyjęcia studentów z niepełnosprawnościami różnego typu.

Dofinansowanie projektu z UE: 930 232,02 PLN


Projekt realizowany jest przy współpracy z :

 


Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa

Opis Projektu

  • Osiągnięcie celów szczegółowych:
    1. Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w szkolnictwie na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa
    Kwestia włączenia osób niepełnosprawnych do rynku pracy i umożliwienie im podnoszenia kompetencji zawodowych, jest istotna zarówno ze względu na potrzeby gospodarki i rynku pracy, który boryka się z narastającym deficytem pracowników, jak i z uwagi na potrzeby społeczeństwa, w szczególności – osób z niepełnosprawnościami, dla których dobrostanu możliwość podjęcia i wykonywania pracy ma ogromne znaczenie. Świadomość specyficznych potrzeb osób z niepełnosprawnościami jest jednak wciąż niska w społeczeństwie, także wśród grupy docelowej. W efekcie realizacji projektu podniesione zostaną kompetencje grupy docelowej w zakresie polityki włączającej, zasad budowania otwartej społeczności i wdrażania w życiu akademickim procedur wolnych od wykluczenia.
    Kadra zarządzająca, dydaktyczna i administracyjna uczelni nabędzie umiejętności i wiedzę dotyczące posługiwania się się nowoczesnymi narzędziami TIK, zarówno w obszarze dydaktycznym (tworzenie dostosowanych cyfrowych materiałów dydaktycznych), jak i posługiwania się narzędziami informatycznymi do zarządzania studiami (zdalna obsługa czynności administracyjnych, obieg dokumentów) . Informatyzacja obiegu dokumentów, poza zwiększeniem dostępności uczelni dla osób z niepełnosprawnościami, zwiększy też kompetencje zawodowe kadry dydaktyczno-naukowej oraz studentów, przygotowując ich do korzystania z technologii cyfrowych w codziennej pracy.
    2. Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego
    W wyniku realizacji projektu podniesione zostaną kompetencje kadry zarządzającej uczelnią w zakresie polityki włączającej, zasad budowania otwartej społeczności i wdrażania procedur umożliwiających OzN – zarówno studentom, jak i pracownikom – funkcjonowanie na uczelni na równoprawnych zasadach. Niesformalizowane i fragmentaryczne praktyki wspierania osób niepełnosprawnych zyskają formę zinstytucjonalizowanych procedur. Zmiany organizacyjne zostaną włączone w oficjalne dokumenty uczelni: regulamin studiów i zarządzenia rektora, co zagwarantuje trwałość efektów projektu. Zmiany organizacyjne poprawią dostępność uczelni dla osób niepełnosprawnych poprzez:
  • zmiany regulaminów studiów, gwarantujące dopasowanie trybu studiów do szczególnych, indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • zmiany procedur administracyjnych pozwalające na zdalną komunikację pomiędzy studentami, a uczelnią i wykładowcami. W tym zdalne składanie wniosków i podań oraz odbieranie decyzji oraz wymiana informacji związanych z przebiegiem procesu dydaktycznego
  • wdrożenie dokumentu Polityka dostępności uczelni, równych szans, niedyskryminacji i wdrażania racjonalnych dostosowań, który będzie stanowił punkt wyjścia dla dalszych działań w tym zakresie.
    W wyniku realizacji projektu zarówno kadra dydaktyczna, jak i administracyjna uczelni posiądzie wiedzę nt. przepisów, wytycznych i dobrych praktyk dot. tworzenia organizacji otwartej na osoby niepełnosprawne i realizującej politykę włączania ich w funkcjonowanie uczelni na równoprawnych zasadach.
    3. Poprawa dostępności szkolnictwa wyższego
    W wyniku realizacji projektu nastąpi poprawa dostępności SWPR dla osób niepełnosprawnych, zarówno studentów, jak i wykładowców, i pracowników administracyjnych, poprzez:
  • usunięcie barier architektonicznych – montaż windy i dostosowanie wejścia do budynku uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnością
  • dostosowanie trybu komunikacji do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z zastosowaniem TIK: strona internetowa zgodna z WCAG 2.0,
  • wprowadzenie możliwości załatwienia spraw administracyjnych elektronicznie (w tym zdalne składanie wniosków, podań etc. oraz odbieranie decyzji bez konieczności wizyty na uczelni)
  • wyposażenie stanowisk administracyjnych w pętle induktofoniczne. stworzenie i udostępnienie studentom i wykładowcom narzędzi do komunikacji zdalnej, usprawniających proces dydaktyczny z punktu widzenia OzN
  • powołanie stanowiska Pełnomocnika ds. dostępności, monitorującego poziom dostępności oferty edukacyjnej oraz uczelni jako takiej i wprowadzanych na niej zmian do potrzeb OZN.

Miejsca realizacji Projektu i Harmonogram realizacji wsparcia

Projekt będzie realizowany w siedzibie Collegium Verum

Harmonogram udzielania wsparcia


Dokumenty Projektu do pobrania:
Zapytania ofertowe w trybie rozeznania rynku/bez trybu:

3. dotyczące wyboru wykonawcy usługi modernizacji stron internetowych Collegium Verum w ramach projektu „Wdrożenie kompleksowej polityki dostępności uczelni dla osób z niepełnosprawnościami w Szkole Wyższej Przymierza Rodzin”.

Zapytanie ofertowe – modernizacja stron internetowych

Załącznik nr 1 Formularz oferty_modernizacja stron

Załączniki nr 2 do zapytania ofertowego – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

informacja o wyborze oferty_modernizacja stron

2. dotyczące wyboru Wykonawcy Usługi pełnienia funkcji Pełnomocnika rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami w Collegium Verum w ramach projektu „Wdrożenie kompleksowej polityki dostępności uczelni dla osób z niepełnosprawnościami w Szkole Wyższej Przymierza Rodzin”.

Zapytanie ofertowe – Pełnomocnik ds OzN

Załącznik nr 1 Formularz oferty_Pełnomocnik

Załączniki nr 2 do zapytania ofertowego – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

  1. na nawiązanie sformalizowanej współpracy w ramach projektu „Wdrożenie kompleksowej polityki dostępności uczelni dla osób z niepełnosprawnościami w Szkole Wyższej Przymierza Rodzin”, a zwłaszcza współudział w zadaniu „Wprowadzenie kompleksowej polityki dostępności uczelni dla osób niepełnosprawnych do dokumentów regulujących funkcjonowanie uczelni” oraz realizację zadania „Rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, administracyjnej i zarządzającej w zakresie metod wsparcia osób niepełnosprawnych na uczelni”

SWPR – zapytanie ofertowe

Załącznik nr 1 Formularz oferty

Załączniki nr 2 do zapytania ofertowego – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego – Doświadczenie osób Wykonawcy

Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego – Wykaz osób

Załącznik nr 5 Szczegółowe wymagania wobec przedmiotu zamówienia

Informacja o wyborze oferty _OzN

Szkoła Wyższa Przymierza Rodzin w Warszawie

realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich

pt. „Wielka Mała Szkoła”

Celem projektu jest Wzrost kompetencji kluczowych 170 uczniów w wieku 6-16 lat i 30 rodziców z 4 szkół podstawowych z województwa dolnośląskiego i małopolskiego dzięki realizacji III misji Uczelni

Dofinansowanie projektu z UE: 350 812,50 PLN


Partnerem w realizacji Projektu

jest Fundacja Wspierania Aktywności Lokalnej “FALA” https://fala.edu.pl/

Fundacja Wspierania Aktywności Lokalnej Fala - logo

Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa


Opis Projektu

Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych 170 uczniów w wieku 6-16 lat i 30 rodziców z 4 szkół podstawowych z woj. dolnośląskiego (3) i małopolskiego(1) dzięki realizacji trzeciej misji lidera projektu w okresie od X 2018 do XII 2019.

Uczniowie w okresie I-VI i IX-XII 2019 r. będę brali udział w pozalekcyjnych warsztatach opartych na wybranych scenariuszach projektów edukacyjnych kształcących kompetencje matematyczno-przyrodnicze, TIK i przedsiębiorczości -podczas których będą pracować zespołowo w grupach różnowiekowych nad rozwiązywaniem problemów naukowych i społecznych. Zgodnie z metodyką projektów, każdy warsztat będzie kończył się podsumowaniem -refleksją nad efektami uczenia się, kształcąc tym samym kompetencję uczenia się. Zapisy z tego podsumowania, w tym prace uczniów (dok. fotogr) będą umieszczane na platformie edukacyjnej i będą służyły m.in wymianie doświadczeń i podnoszeniu kwalifikacji kadry nauczycielskiej i dydaktycznej uczelni.

Wybrani uczniowie i rodzice wezmą udział w V 2019 w Pikniku Naukowym w SWPR, a uczniowie w Obozie Naukowym w VII 2019.

Przygotowane podczas realizacji projektu programy edukacyjne wzbogacą zasoby merytoryczne uczelni i posłużą do kształcenia studentów. Sami studenci również podniosą swoje kwalifikacje poprzez współpracę przy organizacji pikniku naukowego i letniego Obozu Naukowego w SWPR. Każda ze szkół wykorzysta doświadczenia z udziału w Pikniku Naukowym do organizacji podobnej inicjatywy dla społeczności lokalnych w VI 2019.

 W wyniku projektu powstanie 12 scenariuszy, 170 uczniów zostanie przeszkolonych, szczególnie w zakresie kompetencji mat-przyrodniczych, TIK, przedsiębiorczości i uczenia się, u co najmniej 90% z nich nastąpi przyrost kompetencji. 30 rodziców zostanie przeszkolonych z kompetencji wychow-społ. U co najmniej 80% z nich nastąpi przyrost komp.


Miejsca realizacji Projektu

Projekt będzie realizowany w siedzibie SWPR oraz w szkołach:

  • SP we Włodowicach
  • SP AMS we Wrocławiu
  • SP AMS w Woliborzu
  • SP AMS w Krakowie

Dokumenty Projektu do pobrania:

Formularz_zgłoszeniowy

RODO – OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA PROJEKTU (Rodzice uczniów)

Informacje o scenariuszach

Wytyczne do scenariuszy

Konspekt dla scenariuszy

Warsztaty Reportażu podczas Letniego Obozu Naukowego z Hanną Bogoryja Zakrzewską