29 maj Instruktor edukacji włączającej
Wychodząc naprzeciw działaniom proinkluzyjnym, dążącym do pełnego wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przygotowaliśmy ofertę innowacyjnych studiów podyplomowych dedykowanych nauczycielom, pedagogom, psychologom, dyrektorom oraz innym specjalistom z zakresu budowania i monitorowania strategii interdyscyplinarnego wspierania uczniów.
Studia podyplomowe trwają 2 semestry: 320 godzin
Zajęcia są podzielone na trzy bloki tematyczne:
Inkluzja w teorii
- teoria edukacji inkluzyjnej i integracyjnej;
- strategie pro-inkluzyjne w edukacji;
- rola i zadania instruktora edukacji włączającej
- podstawy zarządzania placówką oświatową;
- wybrane zagadnienia z prawa oświatowego;
Inkluzja w szkole
- przygotowanie szkoły do działań inkluzyjnych (wymiar materialny, metodyczny, organizacyjny);
- pomoc psychologiczno-pedagogiczna;
- programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej;
- diagnostyka psychopedagogiczna;
- metodyka pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- metodyka pracy w grupach zróżnicowanych;
- projektowanie indywidualnych programów edukacyjnych;
Inkluzja w środowisku
- strategie współpracy z rodzicami
- współpraca ze środowiskiem lokalnym
- komunikacja;
- mediacje w edukacji;
- marketing
Absolwent uzyskuje tytuł Instruktora edukacji włączającej, który określa umiejętności z zakresu organizowania, koordynowania i ewaluowania działań pro-inkluzyjnych w placówce oświatowej oraz w środowisku lokalnym na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Absolwent będzie przygotowany:
- do wprowadzania działań proinkluzyjnych w szkole i środowisku lokalnym,
- diagnozowania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb ich rodzin oraz nauczycieli pracujących ze wskazaną grupą dzieci,
- do koordynowania działań zespołów nauczycielskich w obszarze projektowania indywidualnych programów edukacyjnych oraz właściwego doboru metod i form pracy w procesie indywidualizacji procesu kształcenia i wychowania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- do wsparcia nauczycieli w działaniach inkluzyjnych,
- do ewaluacji działań placówki w obszarze działań inkluzyjnych.
Absolwent może ubiegać się o zatrudnienie:
- w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych
- w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i specjalistycznych jako zewnętrzny specjalista koordynujący placówki oświatowe ogólnodostępne
- w instytucjach wpierających i nadzorujących edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
ZAPISY:
Rekrutacja odbywa się przy pomocy Internetowego Systemu Rekrutacji. Szczegóły tutaj: https://collegiumverum.pl/informacje/
dostarczenie wydrukowanego z systemu formularza listownie lub osobiście: Collegium Verum ul. M. Grzegorzewskiej 10,
02-778 Warszawa tel. 22 644 07 97, 22 644 04 55,
Opłaty za studia należy wnosić na konto: Collegium Verum 93160011270003012283881001; Fortis Bank Polska SA
KOSZT STUDIÓW: 1500 ZŁ ZA SEMESTR