Psychologia integralnego wspierania dziecka i rodziny
Absolwent tej specjalności: zdobywa wiedzę na temat funkcjonowania człowieka od okresu prenatalnego do wieku senioralnego. Poznaje mechanizmy kształtowania się procesów psychicznych w kontekście ogólnych i specyficznych, indywidualnych i społecznych czynników rozwojowych, w tym znaczenie niepełnosprawności, dysharmonii indywidualnego wzorca rozwoju jednostki oraz nietypowych środowisk rodzinnych w kształtowaniu życia ludzkiego. Zyskuje wiedzę z zakresu mechanizmów diagnozy rozwojowej, modeli badań nad rozwojem i strategii wspomagania rozwoju oraz działania na rzecz poprawy sytuacji trudnych związanych z edukacją i wychowaniem, życiem osobistym i rodzinnym.
Absolwent nabędzie umiejętności diagnozy i interpretacji rozwijających się procesów psychicznych, podejmowania działań profilaktycznych i wspierających rozwój w okresie dzieciństwa, młodości, wieku dorosłego i senioralnego, a także diagnozy i wspierania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością, chorego somatycznie, z dysharmonią rozwojową, a także wspierania osób i rodzin z niepomyślną diagnozą prenatalną, w sytuacji sieroctwa i pieczy zastępczej, z diagnozą choroby terminalnej i innych trudności.