30 sie Terapia autyzmu
Celem studiów w ramach tej specjalności jest przekazanie studentom wiedzy teoretycznej i ukształtowanie umiejętności praktycznych niezbędnych do prowadzenia diagnozy i terapii osób ze spektrum zaburzeń autystycznych oraz przygotowanie do koordynowania edukacji włączającej i działań pro-inkluzyjnych.
TERAPIA OSÓB ZE SPEKTRUM ZABURZEŃ AUTYSTYCZNYCH
Celem studiów w ramach tej specjalności jest przekazanie studentom wiedzy teoretycznej i ukształtowanie umiejętności praktycznych niezbędnych do prowadzenia diagnozy i terapii dzieci oraz wspierania osób dorosłych ze spektrum zaburzeń autystycznych oraz przygotowanie do koordynowania edukacji włączającej i działań pro-inkluzyjnych w środowisku lokalnym na rzecz osób z ASD (ang. autistic spectrum disorder).
Program studiów obejmuje między innymi przedmioty z zakresu:
- Psychologia rozwojowa i osobowości
- Psychologia kliniczna
- Pedagogika specjalna
- Biomedyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych
- Specyfika funkcjonowania osób z ASD (ang. autistic spectrum disorder)
- Diagnoza i terapia dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Biomedyczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych
- Diagnoza i terapia zaburzeń komunikacji u osób ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Niedyrektywne formy terapii dzieci z zaburzeniami autystycznymi
- Wsparcie rodziny dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Pedagogika inkluzyjna
- Organizowanie działań pro-inkluzyjnych w środowisku lokalnym wobec osób ze spektrum autyzmu
- Terapia zajęciowa osób ze spektrum zaburzeń autystycznych
Absolwenci studiów posiadają:
- Wiedzę teoretyczną i praktyczne przygotowanie do prowadzenia wraz z zespołem interdyscyplinarnym diagnozy i projektowania wielospecjalistycznych działań mających na celu wspieranie rozwoju i samodzielności oraz pełnej inkluzji osób ze spektrum zaburzeń autystycznych.
- Przygotowanie metodycznie do prowadzenia zajęć specjalistycznych zarówno z dziećmi jak i z osobami dorosłymi wykorzystując różnorodne metody, środki i pomoce terapeutyczne.
- Umiejętności i kompetencje do wspierania rodziny dziecka z ASD oraz do współpracy z instytucjami sprawującymi opiekę i prowadzącymi terapię i edukację: ośrodki wczesnego wspomagania rozwoju/ wczesnej interwencji, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola i szkoły, ośrodki pomocy rodzinie, stowarzyszenia i fundacje.
- Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do pracy jako koordynatorzy działań pro-inkluzyjnych wobec tej grupy osób, w tym do wprowadzania i monitorowania edukacji włączającej.
UWAGA! podczas studiów, studenci mogą uczestniczyć w kursach organizowanych w Akademickim Centrum Szkoleń Szkoły Wyższej Przymierza Rodzin.